Ondt i ryggen - Nordthy Fysioterapi

ONDT I RYGGEN?

Hold i ryggen, iskias, nerve i klemme, hekseskud og meget mere

Knap så kært barn

Ondt i ryggen kaldes mange forskellige ting, da det er meget forskelligt fra person til person hvad og hvordan de oplever det, at have ondt i ryggen. I nogle tilfælde er det nærmest invaliderende og i andre ikke anledning til nogen større problemer andet end det er træls.
Men I det store hele er det et samfundsproblem som dækker over vores største omkostninger til sygdom og fravær i den vestlige verden. Samtidigt kan det være en stor belastning økonomisk for den enkelte, hvis man eksempelvis ikke kan passe sit arbejde.

Mange ord, mange årsager

Der er meget stor variation i mellem hvad folk oplever når de siger at de har ondt i ryggen, og det skyldes selvfølgelig at der er stor forskel hvad der forårsager deres problemer.

Vi kan hjælpe

dig med at finde årsagen til dine problemer. Det er vigtigt at afdække hvilke mekanismer som forårsager dine rygsmerter, så du kan tage dine forholdsregler og vi kan behandle derudfra.

Noget skal løsnes, andet skal strammes op

Netop på grund af der er så mange mulige forskellige årsager til rygsmerter, har vi også mange forskellige behandlingstilbud. I nogle tilfælde kan det være relevant med manuel beh. for at løsne muskulatur eller sørge for at et led bevæger sig frit igen (led mobilisering eller manipulation, som kiropraktorerne benytter sig af).
I andre tilfælde er det måske mere relevant at der trænes for at stramme op, omkring ryggen som gør ondt, og man bliver bedre til at holde sig stabil.

Samarbejde med egen læge

Som noget helt grundlæggende sørger vi for at kommunikere elektronisk med din læge, i tilfælde af at der er behov for yderligere undersøgelser, som røntgen undersøgelse, MR scanning eller måske en anden type smertestillende.

RELEVANTE TILBUD. Herunder kan I se en oversigt af nogle af klinikkens tilbud til folk med ryg problemer.

GLA:D® Ryg
Træningsforløb og patientuddannelse til folk med langvarige eller tilbagevendende rygsmerter.

ULRUS, udvidet lænderygsundersøgelse
Udvidet lænderygsundersøgelse, forkortet ULRUS. Ekstra grundig undersøgelse af din ryg problematik.

Ryg hold
Ryg specifik træning sammen med andre med lign. problemer.

Pilates - Stabilitetstræning
Pilates inspireret stabilitetstræning, stille og roligt tempo.

Varmtvands bassin træning
Træning i varmt vand i Thy Hallens terapi bassin.

Smerteskole - Viden om smerter
Et kursus for alle, der er trætte af smerter og ønsker mere overskud i hverdagen