GLAD hofte/knæ - Nordthy Fysioterapi

GLA:D® hofte/knæ

Træningsforløb til slidgigt i hofte og knæ.

GLA:D® hofte/knæ

Vi tilbyder GLA:D® træningsforløb, som er en mulighed for at forbedre din funktion og reducere din smerte i dit knæ eller din hofte. GLA:D står for "Godt liv med artrose i Danmark".

Baggrund for GLA:D® konceptet

GLA:D® er et not-for-profit initiativ oprettet af Ewa Roos, som er professor i muskuloskeletal funktion og fysioterapi (FoF) ved Syddansk Universitet, og professor i træning og sundhed Søren Thorgaard Skou fra FoF og Næstved-Slagelse-Ringsted Sygehuse. Metoden anvendes nu overalt i landet og støttes af Gigtforeningen.

Det baseres på et oprindeligt svensk projekt. Her har man givet patienter med slidgigt (også kaldet artrose) i knæene træning frem for operation/ nye knæled.
Projektet havde en overvældende god effekt, og mange operationer blev undgået, derfor er projektet nu opstartet i Danmark. TV-Avisen bragte d. 19. August 2013 en udsendelse om projektet, klik her for at se det omtalte klip.

Se desuden projektets nationale hjemmeside her, www.glaid.dk

Vedvarende træning

Træningen bliver en vigtig og vedvarende del af dit liv fremover for at bevare det gode resultat. Træningen skal betragtes som en erstatning for eller et supplement til smertestillende medicin.

Slidgigt ikke et krav

Man behøver ikke at vide at man har slidgigt for at deltage på et GLAD hofte/knæ hold. Det første væsentlige kritererie er at man har smerter relateret til enten knæ- eller hofteled.
Træningen har til formål at styrke muskulatur omkring hofte og knæ, gøre leddene stabile og bedre bruskforholdet og ikke mindst på sigt at reducere smerter.

Egen Betaling

Vær opmærksom på at selv om at du er lægehenvist til træningen er der en egen betaling. Se holdtrænings takst under Priser. Spørg evt dit forsikringselskab, om de dækker den type træning, og gør det helst inden du begynder forløbet.

Forløbet

GLAD hofte/knæ forløbet består af holdtræning og undervisning.
Træningen varetages af certificerede GLA:D® fysioterapeuter

•           1 session med undervisning
  •           6 ugers holdtræning, 2 gange i ugen af en times varighed pr. gang.
  •           6 ugers hjemmetræning med træningsprogram lavet specielt til dig.
  •           Efter 3 mdr. opfølgning på hold.

Download informations pjece om klinikkens GLAD tilbud

Træningen varetages af

Susanne Munch og Mia Bisgård

GLAD

Jeg vil gerne tilmelde mig eller høre mere om GLAD træning.