High power laser (HPL) - Nordthy Fysioterapi

HIGH POWER LASER (HPL)

Smertelindring og vævsheling

Terapeutisk High Power Laser (klasse IV)

Laser har været brugt til behandling, i forskellige sammenhænge, i mange år. Hudlæger har eksempelvis brugt det til at fremskynde sårheling. Hidtil har det kun været tilladt at bruge laser med mindre kraft i fysioterapeutisk sammenhæng.

Men i 2016 blev brugen af kraftigere lasere godkendt til behandling i terapeutisk sammenhæng, så vi kan behandle lidt dybere i vævet og behandle med større dosis for at opnå større effekt hurtigere.

Sådan virker High Power Laser behandling

Med terapeutisk high power laserbehandling genereres en reaktion i det skadede væv/område via en proces, der klinisk kaldes photobiomodulation. Processen stimulerer vævets egen regenereringsproces på celleniveau.

High Power Laser behandling fremskynder kroppens egen naturlige ophelingsproces ved en øget blodgennemstrømning, øget metabolisme, forbedrede lokale ernæringsforhold og optimeret kommunikation mellem cellerne, forbedret mobilitet i vævet omkring muskler og sener - skadet væv regenererer og heler derved hurtigere.

Dokumenteret effekt

Det er dokumenteret at laser behandling reducerer smerte og inflammation allerede efter de første behandlinger.

Der ses generel forbedring af vævsophelingstider ved behandling med high power laser. Der er publiceret flere studier som dokumentere dette. Producenten Secma har samlet en liste over nogle af studierne, listen kan du finde her.

TILLÆGSYDELSE

Vær opmærksom på at High Power Laser behandling er en tillægsydelse, som koster enten første konsultation eller normal beh. plus

PRIS 100,-